Overzicht geleverde persoonsgegevens opvragen

Als u wilt weten welke gegevens wij over u hebben geleverd aan andere organisaties, kunt u hiervan een overzicht bij ons opvragen. Wij halen deze gegevens uit de BRP (Basisregistratie Personen).

Verschillende soorten organisaties kunnen uw persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) krijgen. Bijvoorbeeld voor pensioenen, uitkeringen, huurtoeslag, belastingen of rechtszaken. Welke organisaties dit zijn, is voor een deel afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Bijvoorbeeld of u kinderen heeft of een rijbewijs.

Door een checklist in te vullen krijgt u een beeld van die organisaties. En ook waarvoor ze uw gegevens krijgen.

U kunt het overzicht eenvoudig online aanvragen. Hiervoor heeft u DigiD nodig.

U krijgt een overzicht van organisaties die uw gegevens hebben opgevraagd, met daarbij de datum. Het overzicht gaat maximaal 20 jaar terug in de tijd. Zo lang moet de overheid zogeheten ‘verstrekkingen’ bewaren volgens de Wet Basisregistratie Personen (BRP). De Wet BRP is ingegaan op 6 januari 2014. Tot die tijd was de wettelijke bewaartermijn 1 jaar. Het is daarom niet altijd mogelijk om alle verstrekkingen van de afgelopen 20 jaar terug te vinden.

Het duurt maximaal 4 weken voordat u het overzicht krijgt. We raadplegen niet alleen onze eigen systemen, maar we informeren ook welke landelijke overheden uw gegevens hebben ingezien. Dat kan even duren.