Wij hebben een aantal veel gestelde vragen voor inwoners, organisaties en ondernemers op een rijtje gezet over bepaalde thema’s in relatie tot het coronavirus en hoe we hiermee omgaan in Albrandswaard. Staat uw vraag er niet bij? Wij zijn telefonisch te bereiken op (010) 506 11 11.

Is de gemeente telefonisch te bereiken?

Voor vragen zijn wij telefonisch bereikbaar via het telefoonnummer (010) 506 11 11.

Ik heb een vraag over mijn inkomen. Is de gemeente daarover telefonisch te bereiken?

We krijgen veel telefoontjes van onze inwoners met vragen over inkomen. Om zo bereikbaar mogelijk te zijn en iedereen met vragen over inkomen te woord te kunnen staan, zetten we extra medewerkers in het klantcontactcentrum-inkomen in. Ook is het klantcontactcentrum-inkomen vanaf nu ’s middags telefonisch bereikbaar via (010) 506 11 11, tot 17.00 uur.

Voor al uw andere vragen aan de gemeente kunt u ons zoals altijd bellen van maandag tot en met vrijdag, van 8.30 tot 17.00 uur, via (010) 506 11 11.

Is het gemeentehuis open voor afspraken?

Het servicecentrum werkt op afspraak. Zie de pagina contact voor onze openingstijden. Maak alleen een afspraak als dit echt noodzakelijk is en regel uw zaken met de gemeente zoveel mogelijk online.

Maatregelen bij balies

Voor uw en onze veiligheid doen medewerkers hun werk achter glazen schermen. Achter de balies zijn handgel, schoonmaakdoekjes en handschoenen aanwezig. U bent van harte welkom, maar let wel op elkaar.

  • Kom altijd alleen naar uw afspraak.
  • Was uw handen bij binnenkomst.
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Volg de aanwijzingen van het personeel op.
  • Betaal het liefst met pin.

In het gemeentehuis geldt net als in andere publieke binnenruimtes sinds 1 december een mondkapjesplicht (er zijn enkele uitzonderingen, zie de website van de Rijksoverheid). Heeft u een afspraak in het gemeentehuis en heeft u geen mondkapje bij? Haal dan een mondkapje bij de receptie. 

Aanvragen reisdocument of rijbewijs

Voor het aanvragen van een reisdocument of rijbewijs maakt u een afspraak. Heeft u geen computer, tablet of smartphone? Bel dan 14 0180. Afhalen van documenten kan over het algemeen een week na aanvraag. U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken.

Verplaats uw afspraak bij gezondheidsklachten

Als u gezondheidsklachten heeft vragen we u de afspraak te verplaatsen. Voor het afhalen van het document kunt u zonder afspraak gedurende de openingstijden naar het gemeentehuis komen.

Kan ik met contant geld betalen?

Voor betalingen aan de balie heeft het onze voorkeur dat u met pin betaalt.

Gaan de spreekuren van de wijkteams door?

De inloopspreekuren van de wijkteams komen tot nader order te vervallen.

De wijkteams zijn wel bereikbaar via telefoonnummer (010) 506 11 11 (tijdens kantooruren), via Vraagwijzer van Stichting Welzijn Albrandswaard, telefoon (010) 501 12 22 (maandag t/m donderdag van 9.00 tot 15.00 uur, op vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur), via het (aan)meldformulier en via e-mail wijkteam@albrandswaard.nl.

Gaat de gemeenteraadsvergadering door?

Wilt u weten wanneer de raad en de commissies vergaderen? Bekijk de kalender in het raadsinformatiesysteem.