Wij hebben een aantal veel gestelde vragen voor inwoners, organisaties en ondernemers op een rijtje gezet over bepaalde thema’s in relatie tot het coronavirus en hoe we hiermee omgaan in Albrandswaard. Staat uw vraag er niet bij? Wij zijn telefonisch te bereiken op (010) 506 11 11.

Is het gemeentehuis open voor afspraken?

De afdeling Publiekszaken werkt op afspraak. Zie de pagina contact voor onze openingstijden. Maak alleen een afspraak als dit echt noodzakelijk is en regel uw zaken met de gemeente zoveel mogelijk online.

Maatregelen bij balies

Voor uw en onze veiligheid doen medewerkers hun werk achter glazen schermen. Achter de balies zijn handgel, schoonmaakdoekjes en handschoenen aanwezig. U bent van harte welkom, maar let wel op elkaar.

  • Kom altijd alleen naar uw afspraak.
  • Was uw handen bij binnenkomst.
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Volg de aanwijzingen van het personeel op.
  • Betaal het liefst met pin.

Aanvragen reisdocument of rijbewijs

Voor het aanvragen van een reisdocument of rijbewijs maakt u een afspraak. Heeft u geen computer, tablet of smartphone? Bel dan (010) 506 11 11. Afhalen van documenten kan over het algemeen een week na aanvraag. U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken.

Verplaats uw afspraak bij gezondheidsklachten

Als u gezondheidsklachten heeft vragen we u de afspraak te verplaatsen. Voor het afhalen van het document kunt u zonder afspraak gedurende de openingstijden naar het gemeentehuis komen.

Gaat de gemeenteraadsvergadering door?

Wilt u weten wanneer de raad en de commissies vergaderen? Bekijk de kalender in het raadsinformatiesysteem.