Klacht indienen

Als u ontevreden bent over de gemeente, horen we dit graag. Misschien vindt u de manier waarop een medewerker of bestuurder u behandelde niet prettig, kreeg u geen reactie op uw vraag of bent u verkeerd geïnformeerd.

Bespreek een klacht - als dat kan - altijd eerst met de persoon zelf. Komt u er niet uit, dan kunt u een klacht indienen.

Let op:

  • Als wij te laat reageren, op bijvoorbeeld een bezwaar of vergunningsaanvraag, kunt u ons in gebreke stellen.
  • Als u schade heeft door iets wat de gemeente wel of niet gedaan heeft, kunt u een schadeclaim indienen.
  • Als u losse stoeptegels, zwerfafval, overlast of iets soortgelijks wil melden, kan dit via de melding woon-en leefomgeving.

Aanpak

  • Meld eenklacht online:
    Online melding
  • Of meld uw klacht schriftelijk (Postbus 271 2980 AG Ridderkerk, t.a.v. de klachtencoordinator).
  • Noteer in uw klacht in iedergeval uw contactgegevens, wat er is gebeurd, met wie, waar en wanneer.

Extra informatie

Inloopspreekuur klachten

Als u 6 weken na het indienen van uw klacht nog niet van ons hebt gehoord of als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de gemeentelijke ombudsman van Albrandswaard. De gemeente heeft ook een eigen kinderombudsman.

  • Inloopspreekuur Rhoon. De gemeentelijke (kinder)ombudsman houdt 1 keer per maand inloopspreekuur: op maandag van 9.00 tot 10.00 uur in Het Koetshuis aan de Rijsdijk 17a in Rhoon. U kunt zonder afspraak advies vragen over uw klacht. Kijk voor de data van de inloopspreekuren op de website van de gemeentelijke ombudsman. Vergeet niet relevante documenten mee te nemen, zodat de medewerkers een goed beeld kunnen krijgen van uw klacht.
  • Inloopspreekuur Rotterdam. U kunt ook gebruik maken van de inloopspreekuren van de gemeentelijke (kinder)ombudsman op het kantoor in Rotterdam aan de Meent 106 (4e etage). U kunt hier elke dinsdag van 9.00 tot 11.30 uur terecht. Ook elke twee weken op donderdagavond van 18.30 tot 20.30 uur is er inloopspreekuur. U kunt de (kinder)ombudsman ook bellen via (010)┬á411 16 00 (op werkdagen van 9.00 tot 16.00 uur) of mailen op info@ombudsmanrotterdam.nl.

Is deze pagina naar wens?