Als u ontevreden bent over de gemeente, horen we dit graag. Bespreek een klacht - als dat kan - altijd eerst met de persoon zelf. Komt u er niet uit, dan kunt u een klacht indienen.

Waarover kunt u een klacht indienen?

  • de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
  • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • het niet reageren op vragen.

Let op:

Aanpak

  • Meld een klacht online:
    Klacht melden
  • Of meld uw klacht schriftelijk (Postbus 271 2980 AG Ridderkerk, t.a.v. de klachtenco√∂rdinator).
  • Noteer in uw klacht in iedergeval uw contactgegevens, wat er is gebeurd, met wie, waar en wanneer.

Extra informatie

Inloopspreekuur klachten

Als u 6 weken na het indienen van uw klacht nog niet van ons hebt gehoord of als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de gemeentelijke ombudsman van Albrandswaard. De gemeente heeft ook een eigen kinderombudsman.

  • Inloopspreekuur Rhoon. De gemeentelijke (kinder)ombudsman houdt 1 keer per maand inloopspreekuur: op maandag van 9.00 tot 10.00 uur in Het Koetshuis aan de Rijsdijk 17a in Rhoon. U kunt zonder afspraak advies vragen over uw klacht. Kijk voor de data van de inloopspreekuren op de website van de gemeentelijke ombudsman. Vergeet niet relevante documenten mee te nemen, zodat de medewerkers een goed beeld kunnen krijgen van uw klacht.
  • Inloopspreekuur Rotterdam. U kunt ook gebruik maken van de inloopspreekuren van de gemeentelijke (kinder)ombudsman op het kantoor in Rotterdam aan de Meent 106 (4e etage). U kunt hier elke dinsdag van 9.00 tot 11.30 uur terecht. Ook elke twee weken op donderdagavond van 18.30 tot 20.30 uur is er inloopspreekuur. U kunt de (kinder)ombudsman ook bellen via (010)¬†411 16 00 (op werkdagen van 9.00 tot 16.00 uur) of mailen op info@ombudsmanrotterdam.nl.

Heeft u op- of aanmerkingen over deze pagina?