Als u ontevreden bent over de gemeente, horen we dit graag. Bespreek een klacht - als dat kan - altijd eerst met de persoon zelf. Komt u er niet uit, dan kunt u een klacht indienen.

Waarover kan ik een klacht indienen?

  • de persoonlijke behandeling door werknemers of bestuurders
  • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • het niet reageren op vragen.

Let op:

  • Ziet u iets dat stuk is of opgeruimd moet worden? Doe dan een melding woon- en leefomgeving.
  • Als wij te laat reageren, op bijvoorbeeld een bezwaar of vergunningsaanvraag, kunt u ons in gebreke stellen.
  • Als u schade heeft door iets wat de gemeente wel of niet gedaan heeft, kunt u een schadeclaim indienen.
  • Bent u niet tevreden over de wmo, de wijkteams, jeugdhulp, participatie, schuldhulp, inkomen, leerplicht, begeleiding naar werk of lokale minimaregelingen? Voor deze klachten geldt een andere procedure. Hiervoor kunt u een klacht indienen over het sociaal domein.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Geef online uw klacht door

Het online formulier is ook zonder DigiD in te vullen.

Wilt u het formulier liever met de pen invullen? Download dan het klachtenformulier (PDF, 0,5MB), vul dit in en stuur dit op aan Gemeente Albrandswaard, Postbus 1000, 3160 GA Rhoon.

Waar kan ik de klachtenregeling bekijken?

U kunt onze regeling raadplegen via overheid.nl.

Wanneer kan ik de gemeentelijke Ombudsman inschakelen?

Als u 6 weken na het indienen van uw klacht nog niet van ons heeft gehoord of als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de gemeentelijke ombudsman van Albrandswaard. De gemeente heeft ook een eigen kinderombudsman.

  • Inloopspreekuur Rhoon: de gemeentelijke (kinder)ombudsman houdt 1 keer per maand inloopspreekuur: op maandag van 09.00 tot 10.00 uur in Het Koetshuis aan de Rijsdijk 17a in Rhoon. U kunt zonder afspraak advies vragen over uw klacht. Kijk voor de data van de inloopspreekuren op de website van de gemeentelijke ombudsman. Vergeet niet relevante documenten mee te nemen, zodat de medewerkers een goed beeld kunnen krijgen van uw klacht.
  • Inloopspreekuur Rotterdam: u kunt ook gebruik maken van de inloopspreekuren van de gemeentelijke (kinder)ombudsman op het kantoor in Rotterdam aan de Meent 106 (4e etage). U kunt hier elke dinsdag van 09.00 tot 11.30 uur terecht. Ook elke twee weken op donderdagavond van 18.30 tot 20.30 uur is er inloopspreekuur. U kunt de (kinder)ombudsman ook bellen via (010) 411 16 00 (op werkdagen van 09.00 tot 16.00 uur) of mailen op info@ombudsmanrotterdam.nl.