Als u mag stemmen krijgt u een stempas thuisgestuurd. U ontvangt uw stempas uiterlijk 8 november 2023. Heeft u geen stempas ontvangen, bent u deze kwijt of is deze erg beschadigd? Dan kunt u een nieuwe stempas aanvragen bij de gemeente. Er zijn 3 manieren om een stempas aan te vragen: online, schriftelijk of persoonlijk.
Online aanvragen
- Vul het aanvraagformulier in via onderstaande knop. U logt in met uw DigiD. Houd uw gebruikersnaam en wachtwoord bij de hand.
- U kunt tot uiterlijk vrijdag 17 november 2023, 17.00 uur online een stempas aanvragen bij de gemeente.
- U krijgt binnen 3 werkdagen een nieuwe stempas thuisgestuurd.
Schriftelijk aanvragen
- Vul het aanvraagformulier voor een vervangende stempas in. U kunt dit formulier downloaden via de website van de Rijksoverheid, ophalen in het gemeentehuis of aanvragen via e-mail verkiezingen@albrandswaard.nl.
- Stuur het ingevulde formulier en uw stempas naar Gemeente Albrandswaard, t.a.v. Team Verkiezingen, Postbus 1000, 3160 GA Rhoon.
- Het formulier moet uiterlijk 17 november 2023, 17.00 uur door de gemeente zijn ontvangen.
- De gemeente stuurt u een stempas.
Persoonlijk aanvragen
Maak een afspraak of bel de gemeente via (010) 506 11 11. Als u de pas persoonlijk aanvraagt, kan dat tot uiterlijk dinsdag 21 november 2023 voor 12.00 uur.
Stempas beschadigd
Of u met een beschadigde stempas kunt stemmen, hangt af van de soort beschadiging. De volgende onderdelen van uw stempas moeten nog goed zijn:
- uw naam, adres en woonplaats
- uw geboortedatum
- over welke verkiezing het gaat
- het nummer van de stempas
- het hologram op de stempas