Als u mag stemmen krijgt u een stempas thuisgestuurd. U ontvangt uw stempas uiterlijk 1 maart 2023. Heeft u geen stempas ontvangen, bent u deze kwijt of is deze erg beschadigd? Dan kunt u een nieuwe stempas aanvragen bij de gemeente.
Er zijn 3 manieren om een nieuwe stempas aan te vragen: online, schriftelijk of persoonlijk.
Online aanvragen
Let op: Het is niet meer mogelijk om online een nieuwe stempas aan te vragen aan te vragen.
- Vul het online aanvraagformulier in. U logt in met uw DigiD. Houd uw gebruikersnaam en wachtwoord bij de hand.
- U kunt tot uiterlijk vrijdag 10 maart 2023, 17.00 uur online een stempas aanvragen bij de gemeente.
- U krijgt binnen 3 werkdagen een nieuwe stempas thuisgestuurd.
Schriftelijk aanvragen
Let op: Het is niet meer mogelijk om schriftelijk een nieuwe stempas aan te vragen.
Stuur een e-mail naar burgerzaken@albrandswaard.nl. Uw aanvraag moet uiterlijk vrijdag 10 maart 2023 door ons ontvangen zijn.
Persoonlijk aanvragen
Maak een afspraak of bel de gemeente via (010) 506 11 11. Als u de pas persoonlijk aanvraagt, kan dat tot uiterlijk dinsdag 14 maart 2023 12.00 uur.
Stempas beschadigd
Of u met een beschadigde stempas kunt stemmen, hangt af van de soort beschadiging. De volgende onderdelen van uw stempas moeten nog goed zijn:
- uw naam, adres en woonplaats
- uw geboortedatum
- over welke verkiezing het gaat
- het nummer van de stempas
- het hologram op de stempas