Staan op uw adres personen ingeschreven die daar niet meer wonen, of krijgt u post van oude bewoners? Heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet meer bereiken? Dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te starten. Wij zoeken uit waar deze personen nu wonen en we vragen hun het nieuwe adres door te geven.

Hoe het werkt

U kunt een adresonderzoek online aanvragen. Inloggen doet u met DigiD.
Aanvragen adresonderzoek

Regelt u dit liever in het gemeentehuis? Maak dan een afspraak.

  • Bel (010) 506 11 11 om een afspraak te maken.
  • Kom persoonlijk naar uw afspraak. Neem het volgende mee:
    • een geldig legitimatiebewijs
    • als u weet om welke persoon het gaat, geeft u ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door
    • er kunnen aanvullende stukken nodig zijn, zoals bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning. Bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.

Wat kost het?

Het starten van een adresonderzoek is gratis.

Hoe lang duurt het?

Het adresonderzoek duurt ongeveer 12 weken. Bij bijzonderheden kan dit langer zijn. Na afloop van het onderzoek ontvangt u bericht over hoeveel personen op uw adres staan ingeschreven.

Heeft u op deze pagina gevonden wat u zocht?